چطور پدربزرگ یا مادربزرگ بی‌نظیری باشیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 11 مهر 1396
بازدید : 33
نویسنده : saeed.bp

به نظر می‌رسد که نقش پدربزرگ یا مادربزرگ در خانواده‌های امروزی کاملا نسبت به دهه‌های گذشته تغییر کرده است. امروزه معمولا کارهایی مانند نگهداری منظم از نوه‌ها به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سپرده می‌شود. حتی بیشتر این سالمندان نمی‌توانند رابطه بدون تنشی با فرزندان یا نوه‌های خودشان برقرار کنند. در ادامه به ۵ موضوع کلیدی در زندگی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اشاره می‌کنیم که خاستگاه مشکلات آنان هستند.

نصیحت کردن

تمایل سالمندان به منتقل کردن تجربه‌های خودشان به دیگران، یا تلاش آنان برای کمک کردن به دیگران در موقعیت‌های زمانی و مکانی مختلف کاملا طبیعی است. با این‌حال،‌ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باید به خاطر داشته باشند که ارائه توصیه‌های مختلف باید در قالب مشاوره بماند و اگر به‌سمت توصیه‌های ناخواسته برود، حالت نصیحت به خودش می‌گیرد و به‌عنوان دخالت در زندگی معنا پیدا می‌کند.

زندگی انسان‌ها هر سال درحال تغییر است. پس رفتاری که سالمندان در دهه‌های پیشین برای برخورد با فرزندان خودشان انتخاب می‌کرده‌اند، لزوما نمی‌تواند با شرایط امروزی سازگار یا حتی واقع‌گرایانه باشد. ارائه بیش از حد نظرات منفی‌نگرانه و نکوهش‌گرانه می‌تواند ‌پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را همواره ناسازگار و قضاوت‌گر جلوه بدهد.

غذاها و نوشیدنی‌ها

امروزه بسیاری از والدین به‌سختی تلاش می‌کنند تا فرزندشان را به‌سمت تغذیه سالم ترغیب کنند و بعضی از آنان هم قواعد سخت‌گیرانه‌ای در این موارد دارند. پس اگر والدین به فرزندشان می‌گویند که نباید از چیپس، نوشیدنی‌های گازدار، شیرینی‌های چرب و… استفاده کند، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هم باید به این قاعده احترام بگذارند.

ممکن است پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها فکر کنند که رفتارهای مخالفت‌آمیز در این موضوع اصلا اهمیتی ندارند، اما بهترین کار این است که قبل از هر اقدام و تصمیمی با والدین کودک مورد نظر صحبت کنند. آنان باید توجه کنند که اگر نوه‌شان به آلرژی‌ها یا بیماری‌های خاص دیگر مبتلا باشد، مصرف مواد غذایی نامناسب می‌تواند زندگی این کودکان را به خطر بیندازد.

پدربزرگ و مادربزرگ رقابتگر

برای بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قابل قبول نیست که در کانون توجه نباشند و احساس کنند که والدین داماد یا عروس‌شان در زمینه روابط با نوه‌شان بهتر از آنان هستند. بسیاری از زنان بعد از زایمان ترجیح می‌دهند که از مادر خودشان برای نگهداری کودک کمک بگیرند و این نوع از اتفاقات نباید ذهن پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را به سمت درجه‌بندی اولویتی بکشاند.

اگرچه تهیه هدیه‌های گران‌قیمت برای نوه‌ها یا تدارک دیدن سفرهای خاص و شگفت‌انگیز برای آنان واقعا بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را وسوسه می‌کند، اما این کارها هم نباید به روابط انسانی میان خانواده‌ها خدشه‌ای وارد سازند. درواقع، حتی اگر کارهای خاص و هیجان‌انگیز هم در توان پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باشد، آنان نباید با هدف رقابت یا مقایسه خودشان به انجام این کارها اقدام کنند.

نگهداری از کودک

با این‌که تقریبا همه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به وقت‌گذرانی با نوه‌ها علاقه دارند، اما هیچ کدام از آنان نمی‌خواهند شرایط طوری پیش برود که احساس کنند در نقش پرستار رایگان قرار گرفته‌اند و فقط به این خاطر مورد توجه هستند. بنابراین، آنان نباید درخواست‌های مکرر فرزندان خودشان را برای نگهداری از نوه‌ها قبول کنند و همچنین خودشان هم نباید به انجام دادن این کار اصرار داشته باشند.

خرید هدیه

خوش‌حال کردن نوه‌ها، یکی از بزرگ‌ترین لذت‌ها در زندگی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است. گاهی اوقات، آنان نمی‌توانند در مقابل وسوسه خریدن یک اسباب‌بازی یا یک لباس زیبا برای نوه‌شان مقاومت کنند و این مساله اصلا اشکالی ندارد. با این‌حال، مشورت کردن با والدین کودک قبل از خرید هدیه واقعا کار بهتری است. امروزه اسباب‌بازی‌های الکتریکی و بعضا خشنی در بازار وجود دارند که نه‌تنها مورد تایید والدین نیستند، ‌بلکه مورد تایید متخصصان هم قرار نگرفته‌اند. مشورت با والدین کودک، بخش زیادی از این مشکلات را برطرف می‌کند و باعث ناراحتی هیچ کدام از طرفین نمی‌شود.

چطور پدربزرگ یا مادربزرگ بی‌نظیری باشیم؟





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com